Chusta "Point the Way" Drops/Châle "Point the Way" Drops




Ponownie wprawka na druty 😉. Tym razem chusta wg wzoru Point the Way Dropsa. Dla zainteresowanych wzór jest dostępny tutaj. Oczywiście nie użyłam włóczki i kolorów zalecanych we wzorze, jak to zwykle ja. Chustę robiłam z nieco cieńszej włóczki, bo z
3-nitkowego kokonka. Kupiłam motek o długości 800 m i jeszcze 200 m czerwonego koloru - tak na wszelki wypadek... i zupełnie niepotrzebnie. Wiedziałam, że cieńsze nici są wydajniejsze, ale nie myślałam, że aż tak. Niestety, nigdy nie byłam mistrzem w szacowaniu. W dodatku do tej pory robiłam tylko takie chusty, które można było powiększać w nieskończoność i zakończyć kiedy tylko nici się skończyły. W tym wzorze jest jednak odwrotnie, bo tutaj akurat oczka dodaje się tylko na początku, a potem już tylko się je ujmuje. Tak więc praca nad chustą kończy się, kiedy już nie ma co zamykać, bo na drucie już niemalże nie ma oczek. Z tego też powodu musiałam się trochę nakombinować, żeby użyć wszystkich, bo aż dwóch kolorów łącznie z aż dwoma przejściami kolorystycznymi 😎

Un autre essaie en tricot 😉. Cette fois, j'ai fait le châle d'après le modèle Point the Way de chez Drops. Le modèle est disponible ici. Evidemment, je n'ai pas utilisé le fil et les couleurs conseillés. J'ai choisi une bobine de Kokonek de 3 fils, 800 m. Pour être sûre de ne pas manquer de fil, j'ai encore acheté 200 m de rouge ce qui était absolument pas nécessaire. Tout simplement, j'ai jamais était championne en estimation.

Tak wyglądał kokonek przed użyciem:
Voici la bobine avant :


A tutaj widać ile nici mi zostało... Trochę dużo, nie? 😎
Et là, on voit tout ce qui reste de cette bobine... 



Chusta nie wyszła duża, choć miała być o wiele większa. Na szczęście moim zamiarem było zrobienie niewielkiej chusty noszonej wiosną pod szyję. Chusta nie była dla mnie, ale miałam ochotę sobie ją zatrzymać, bo jakoś tak fajnie leżała 😎.

Le châle n'était pas très grand. Heureusement, je voulais tricoter un châle porté comme un foulard. Il n'était pas pour moi mais j'avais très envie de le garder, il m'allait bien 😎

A teraz 

UŻYTE MATERIAŁY

Włóczka: Kokonek 3 nitki kolor "czerń, czerwień ognista", 800 m /160 g
Druty: 3 mm Nova Cubics Knit Pro (druty z żyłką)
Wymiary chusty: 155 cm (najdłuższy bok) i 40 cm wysokości.

Fils : Kokonek, 3 fils, couleur "czerń, czerwień ognista" [noir, rouge vif] 
Aiguilles : 3 mm Nova Cubic Knit Pro (aiguilles circulaires)
Dimensions du châle :  155 cm (le côté le plus long) et 40 cm de hauteur


A tutaj jeszcze rozłożona w całości. Niestety, kolory na tym ostatnim zdjęciu ciut przekłamane (przynajmniej na moim monitorze).

Ci-dessous, le châle posé par terre pour montrer la forme. Malheureusement la photo ne rend pas bien les couleurs (sur mon écran du moins)


I jeszcze kilka zdjęć noszonej w taki sposób...
Et encore quelques photos du châle porté de cette manière...


...albo w taki...
...comme ça...


...albo jeszcze w ten sposób.
... et encore comme ça.


Ze zrobienia tej chusty jestem zadowolona z dwóch powodów:
1. Chusta jest bardzo ładna 😎
2. Wypróbowałam druty Nova Cubics i jestem nimi zachwycona! Nie wiem, czy to tylko zasługa drutów, czy też tego, że powoli jednak dochodzę do wprawy, ale tak równo "francuzem" to ja jeszcze w życiu nie robiłam 😁. Byłam tak zachwycona tą regularnością oczek, że aż sprułam inną chustę, z której wcześniej też byłam ogromnie zadowolona (można ją zobaczyć już tylko tutaj 😂). Po prostu stwierdziłam, że czegoś tak nierównego ja już w życiu nie założę 😂.

Après avoir tricoté ce châle je suis contente pour deux raisons :
1. Le châle est vraiment très beau 😎
2. J'ai testé les aiguilles circulaires Nova Cubics qui m'ont impressionnée ! Je ne sais pas si c'est vraiment grâce aux aiguilles ou si c'est plutôt moi qui deviens plus expérimentée mais j'ai jamais fait un point si régulier ! 😄 J'étais tellement impressioné par la régularité des mailles que j'ai défait un autre châle qui me plaisait aussi... à l'époque (maintenant on peut le voir uniquement ici 😂). Tout simplement, j'ai constaté de ne plus jamais porter un truc si mal fait 😂

Komentarze

  1. Faktycznie równiuteńka ta chusta! Jak pisałaś, że wyszła mniejsza spodziewałam się czegoś o wiele mniejszego niż finalny produkt :P Skoro chusta zużyła tak mało włóczki, to może z tych resztek dasz radę zrobić jeszcze jedną....? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym, żeby druga wyszła hehe. Niestety, tak dobrze to raczej nie będzie... No chyba, że mocno ażurowa, z użyciem tych 200 metrów co czeka w zapasie na wszelki wypadek ;)

      Usuń
  2. Ta chusta to taka odwrócona strzałka ;). Ty odejmowałaś oczka, a ja zawsze dodaję ;). Wyszła naprawdę pięknie! Nova Cubics to pierwsze druty z rodziny KnitPro z którymi miałam okazję pracować. Są bardzo fajne, ale dla mnie najlepsze są Symfonie Wood. Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem pewnie sięgnę po strzałkę, żeby uniknąć niespodzianki w stylu: mam włóczkę-skończył się wzór :D A jeśli o druty chodzi, to mam jedną parę Symfonie Wood i rzeczywiście są ekstra :) Ostatnio jednak zauważyłam, że one wszystkie sprawdzają się lepiej lub gorzej w zależności od włóczki. Przy bardzo śliskiej włóczce lepsze są chyba drewniane, ale to dopiero początek mojej przygody z różnymi rodzajami drutów, więc na pewno nie jestem obiektywna :) Pozdrawiam! :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty