Szalik chłopięcy - wzór / Echarpe pour garçon avec diagramme

Tym razem szybka robótka, czyli szalik dla dziesięcioletniego chłopca. Robótka, która wynikła z potrzeby chwili, bo szalik potrzebny był na "już". Na szczęście w zapasach włóczki znalazły się dwa motki szarego akrylu i tak powstał ten szalik. Niestety, nie wiem dokładnie, od którego producenta był ten akryl, bo jak zwykle etykieta gdzieś przepadła 😉. W każdym razie, żadna prawdziwa wełna nie wchodziła w grę, bo wiedziałam, że w takim przypadku szalik mógłby szybko zakończyć swój żywot brutalnie wrzucony do pralki i skazany na pranie wg zwykłego programu (czyt.: minimum 40 stopni i 1500 obrotów 😎 przy odwirowaniu - uroki życia w pośpiechu 😉).

Cette fois-ci une réalisation bien rapide : écharpe pour un garçon de 10 ans. Ce travail est le résultat d'une urgence. Heureusement, dans mon stock de vieille laine j'ai trouvé deux bobines de laine acrylique. Je ne suis pas capable de donner le nom du fabricant parce qu'il n'y avait plus d'étiquette. En tout cas, je ne pouvais pas utiliser une vraie laine. Le risque d'un lavage à une température élevée avec un fort essorage était trop accru 😉.




włóczka "no name"
szydełko 4.5 mm
długość szalika (bez frędzli): 115 cm
szerokość szalika: 19 cm

laine "no name"
crochet 4.5 mm
longueur de l'écharpe (sans franges) : 115 cm
largeur de l'écharpe : 19 cm

Wzór podstawowy jest tu ⟹ wzór (oznaczony numerem 068). Ja natomiast nieznacznie go zmodyfikowałam, bo wydawał mi się zbyt gęsty. Poniżej zamieściłam schemat
z naniesionymi przeze mnie modyfikacjami. Mam tylko nadzieję, że się nie pomyliłam przy rozpisywaniu, bo przy moim roztrzepaniu wszystko jest możliwe 😔
W każdym razie, do wykonania wzoru potrzebna jest ilość oczek podzielna przez 4 + 1.
W przypadku tego szalika były to 33 oczka.

Vous pouvez trouvez le point de base ici (numéro du point : 068). J'y ai apporté quelques petites modifications parce que je trouvais ce point un peu épais. Voici le diagramme avec mes modifications (des rangs de brides ajouté par ci par là 😉.
En tout cas, pour commencer il faut un nombre de maille qui se divise par 4 + 1. Dans le cas de cette écharpe, j'ai fait 33 brides.



Schemat rozpoczyna się od słupków, a nie od oczek łańcuszka, bo tak właśnie zaczynałam robótkę. Jak to zrobić? Bardzo dobrze jest to pokazane na stronie Drops Design → zaczynanie robótki od słupków (link). Chyba już wstawiałam ten link w poprzednich postach, ale nie zaszkodzi zrobić to jeszcze raz ;)

Le diagramme commence par des brides parce que c'est justement ainsi que j'avais commencé mon travail. Comment faire ? Voici le lien pour le tutoriel sur le site Drops Designe → c'est ici.


Oczywiście nie mogło zabraknąć informacji, na temat autora 😎
Bien sûr, une petite info sur l'auteur de l'écharpe 😎.


Komentarze

  1. Bardzo ciekawy wzorzec. Męski wzorki są trochę inne niż te kobiece. Wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty