Torebka


Kolejną etiudą na szydełko była ta oto piękna torebka... Przynajmniej mnie się podoba 😉.



Różne torebki już robiłam, ale ta jest pierwszą, którą zrobiłam z bawełnianego sznurka.. och przepraszam: druga! Pierwszą zrobiłam na próbę, żeby zobaczyć co z tego wyjdzie 😉. 
Sznurek ma grubość 3 mm i w połączeniu z zastosowanym ściegiem dał efekt mocno zbitej i sztywnej torebki. Tego akurat się nie spodziewałam, bo byłam przekonana, że sznurek ten nie jest aż tak sztywny, żeby dać taki efekt. Zmartwiona tym bardzo nie jestem, bo taka torebka-kuferek też ma swój urok. Zresztą, zanim ją zrobiłam, wysondowałam nieco gust osoby, dla której miała być zrobiona. W końcu nastolatki są bardzo wymagającymi osobami jeśli chodzi o ubiór i dodatki, więc robienie prezentu wg mojego własnego gustu mijało by się z celem... Krótka sesja przed komputerem i już wiedziałam, że prezentem nie będzie pierwotnie planowany mały plecak, a ta właśnie torebka. Tutaj przyznam szczerze: skopiowałam ją ze zdjęcia znalezionego w sieci, choć wzoru nie miałam...
A teraz trochę o tym, jak ją zrobiłam


Użyte materiały:

- korpus torebki i "klapka" zamykająca: sznurek bawełniany 3 mm, kolor "mięta";
- wnętrze torebki: kremowa podszewka;
- pasek: łańcuch z innej torebki kupionej w second-handzie + sznurek bawełniany 3 mm, kolor "mięta" oraz zakupione w pasmanterii kółka do połączenia paska z korpusem torebki;
- zapięcie: zamek błyskawiczny kupiony w metrażu;
- ozdoby: naszywka ze skóry ekologicznej z napisem "Made with love"; chwost wykonany z resztek sznurka przymocowanych w końcówce do sznurka również zakupionej w pasmanterii;

Wykonanie:

Dno torebki... 

...wykonane jest oczkami ścisłymi w kształcie koła. Schemat można znaleźć na wielu internetowych stronach poświęconych szydełkowaniu. Np. tutaj. Wielkość dna zależy oczywiście od wielkości torebki jaką chcemy uzyskać. Uznałam, że zbyt duża byłaby nieporęczna, więc skończyło się na średnicy ok 14,5 cm.

Boki torebki... 

...wykonałam ściegiem znalezionym gdzieś na Pinterest (swoją drogą jest to kopalnia pomysłów). I znowu link do filmu na youtube: klik. Jeśli dobrze pamiętam, nie był to jedyny film, z którego korzystałam, ale od niego zaczęłam. Jeśli chodzi o ilość oczek, wszystko zależy od wielkości dna. Najważniejsze, żeby ostatni rząd dna torebki miał parzystą liczbę oczek. Wysokość torebki ostatecznie wyniosła ok. 18 cm.


Klapka zamykająca...

...wykonana jest wg tutorialu, do którego link znajduje się tutaj. Początkowo klapka była nieco większa, ale później okazało się, że nie mogłam wszyć zamka, bo była za szeroka. Tak to jest bez doświadczenia... Wykończyłam ją oczkami ścisłymi wkłutymi w jedną tylko nitkę pętelki. W dodatku, żeby otrzymać odpowiedni rozmiar klapki musiałam użyć mniejszego szydełka. W końcu jednak udało się.

Podszewka i zamek

Z podszewki znalezionej gdzieś w szafie wycięłam dwa koła o takiej samej średnicy jak torebka, ale jak zwykle zostawiłam za duży zapas na ich wszycie. Zwłaszcza dno okazało się za duże. Podobnie wyszło z podszewką wyciętą na boki torebki: wycięty prostokąt niby był takiej samej wielkości jak wnętrze torebki, ale i tak dałam za duży zapas. Znowu odezwał się więc brak doświadczenia. Z krawiectwem zresztą niewiele mam wspólnego 😁. Zszyłam podszewkę na dno, z częścią przeznaczoną na boki torebki, a następnie doszyłam zamek błyskawiczny. Wszystko to zrobiłam maszynowo. Następnie ręcznie już przyszyłam zamek do brzegów torebki.



Nie opisuję wszystkiego szczegółowo, bo nie wpadłam na pomysł, żeby sfotografować wszystkie etapy pracy, więc chyba nawet ten podany przeze mnie opis mija się z celem. 

Jakość zdjęć... jak zwykle widać 😀. Może kiedyś będą lepsze 😉.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty